SFO

I Vesterlandsskolens SFO, som findes på alle tre afdelinger, arbejder vi ud fra følgende pædagogiske rammer:

Det er utrolig vigtigt for udviklingen af et barns sociale kompetencer at gå i SFO.

Børn skal have rig mulighed for udvikling af empati, fællesskaber og værdier, og det enkelte barn skal støttes i nysgerrigheden på livet.

Dagligt tilbydes børnene forskellige aktiviteter. Der er forskellige værksteder fx. krea, ude, hal, rollespil eller andet lidt forskellige fra afdeling til afdeling. På alle afdelinger bruges også fællesarealer, legepladsens udearealer og hallen til større fysiske aktiviteter. Der er også på alle afdelinger lokaler, for de børn som har brug for ro og mere stille aktiviteter.
Ofte benytter vi den omkringliggende natur, og tager på ture ud af huset.

Det pædagogiske tilbud, SFO og SFO 2 – kaldet klub, skal ses som et læringsrum, hvor vi med vores professionelle faglighed vil skabe udfoldelsesmuligheder for børnenes selvvirksomhed, dyrkelse af interesser og venskaber, og understøtte børnene i at udtrykke sig på mangfoldige måder.

I pædagogisk læreplan har vi fokus på seks temaer:
•    Personlige kompetencer
•    Sociale kompetencer
•    Sprog
•    Krop og bevægelse
•    Natur og naturfænomener
•    Kulturelle udtryksformer og værdi

Hvis du er nysgerrig? Vil du gerne møde os? Så kig forbi en af vores tre afdelinger 😊

Indmeldelse i SFO sker via Nembørn. Læse nærmere herom på Næstved Kommunes hjemmeside.

Om Fuglebjerg SFO

Om Grønbro SFO