Skolens afdelinger

Afdeling Fuglebjerg

Afd. Fuglebjerg er den lokale folkeskole, afdelingen har 0. – 9. kl. og en specialklasserække 0. – 9. kl. ca. 390 elever. Afdelingen er i almenklasserne primært et-sporet 0. – 6. kl. og i 7. kl. blandes klasserne på tværs af de tre afdelinger og der er to til tre spor. Afdelingen er kendetegnet ved at eleverne i udskolingen har et stort udbud af valgfag og et tæt samarbejde med ungdomsskolens klubtilbud.  Afdelingen har et tæt samarbejde med lokalområdet.

Afdeling Grønbro

Afd. Grønbro er den lokale folkeskolen der ligger mellem landsbyerne Sandved og Tornemark, afdelingen har 0. – 6. kl. ca. 110 elever. Afdelingens slogan er ”Et godt sted at være – et godt sted at lære”, og er kendetegnet ved et arbejde med grønne værdier – skolen har det grønne flag, og et tæt samarbejde med lokalområdet. Eleverne fra afd. Grønbro fortsætter på afd. Fuglebjerg i 7. kl.

Afdeling Hyllinge

Afd. Hyllinge er den lokale folkeskolen i landsbyen Hyllinge, afdelingen har 0. – 6. kl. ca. 80 elever. Afdelingen er kendetegnet ved lave klassekvotienter, åben skole, udeundervisning og ture ud af huset. Eleverne fra afd. Hyllinge fortsætter på afd. Fuglebjerg i 7. kl.